Ressam Nihat Evren Derman'dan Vodafone Arena tablosu

Ressam Nihat Evren Derman'dan Vodafone Arena tablosu
Beşiktaş'la ilgili yaptığı çalışmalarla adından söz ettiren ressam Nihat Evren Derman'ın son eseri Vodafone Arena oldu.

Vecihi Hürkuş projesi, Barcelona zaferi ve 100. yıl şampiyonluğu gibi Beşiktaş'la ilgili bir çok esere imza atan başarılı sanatçı, bu kez Vodafone Arena'yı tuvaline yansıttı.

Beşiktaş Dergisi'nin Mayıs sayısında yer alan esere "Dolmabahçe'de İkinci Hayat" ismini koyan Nihat Evren Derman, "21 yıllık meslek hayatım boyunca ilk kez bir tablomun adı başlamadan önce belliydi" dedi.

Ressmam Nihat Evren Derman, Beşiktaş Dergisi'ne yaptığı açıklamada "Dolmabahçe'de İkinci Hayat" için şu ifadeleri kullandı:

"Beşiktaş Dergisi olarak 2013 yılından beri tablolarımın posterleri hikayeleriyle birlikte armağan veriliyor...Bu sanat köşesi taraftarlarımız tarafından son derece ilgi gördü. Bu ilgiden cesaret alarak daha da iyi işler yapmaya gayret ediyoruz.Açılış maçının tablosunu derginin matbaa dönemine kadar yetiştirip Mayıs sayısına yetiştirmek için son ana kadar nefes almadan çalıştım... Hatta bunun için açılıştan yaklaşık bir hafta önce (5 Nisan gecesi) stadın mimarisini incelemek için stada gidip 5 saatlik doküman ve eskiz çalımaları yaptım.


 
Ayın 11'in de maça gidip, oradan enstantaneleri yakalayıp kendi dokümanlarımı kullanarak tabloyu ortaya çıkarmayı amaçladım...Ancak ailevi hastalık problemleri nedeniyle açılışa gidemedim.İşte tam bu noktada B planını devreye sokarak yazı işleri müdürümüz Serpil Kurtay'la koordine olduk.Serpil Hanım maçta yer alacak tanıdıklarına talimat vererek benim için video kaydı yapmalarını istedi.O gün LigTv'nin maçı kaç kamerayla çektiğini bilmiyorum ama en az staddaki kamera sayısı kadar UHD kamera bu tablo için kayıttaydı. Her tribün ve her açıdan en az 20 kamera kaydı...O videoları sonra biraraya getirip defalarca izledim; saniye saniye dondurarak ve ortaya çıkan dokümanları harmanladım.En estetik ve en heyecan verici açıyı yakalayıp kendi hayal gücümü de katarak 50x70 boyutlarındaki Tuval Üzeri yağlıboya bu özel çalışmaya imza attığım için son derece mutluyum...Eğer geleceğe miras değeri taşıyan bu çalışma ortaya çıktıysa, Serpil Kurtay'ın maç gününde koordine olmasının büyük katkısı olduğunu söyleyebilirim.Bu maçta Teknoloji sanata hizmet etti.Başka bir deyişle bu çalışmaya Beşiktaş Dergisinin ekip başarısı olarak da bakabiliriz...

Stada ilk ayak bastığım 5 Nisan gecesi hissettiklerim...

O gece tribünleri, mimari dokuyu ve sahayı izlerken daha önce yaşamadığım duyguları hissettim.İnönü Stadı'ndaydım ama burası İnönü değildi! Aurası, enerjisi, kokusu, ışığı herşeyi farklıydı.

2013 yılında vefat eden mimari bir organizmanın, 2016'da reenkarnasyonla tekrar hayata dönmesi gibiydi...O ama, o değil! Tüm renkler ve enerji daha farklı ve daha üst bir boyuta taşınmıştı.

Bu hislerimden dolayı son çalışmama "Dolmabahçe'de İkinci Hayat" adını vermeyi uygun gördüm.21 yıllık meslek hayatım boyunca ilk kez bir tablomun adı başlamadan önce belliydi.Genelde Sanat eseri bir nesne olarak doğar; sonra mesaj halini alır. Ama bu çalışmamda dengeler adeta ters işlemişti.

Tribünlerdeki coşku,desibel rekorları kıran ses ve enerjiyi uzak plandan hissetirmek her zaman daha zordur.Yakın plandaki hareketlilik uzaklaştıkça sanki mozaik gibi görülür.Bunu açılış maçının fotoğraflarından bunu rahatlıkla farkedebilirsiniz.

Ressam olarak benim yansıtmam gereken, belgesel niteliği yanında, staddaki duygusal yoğunluktur.Bu yüzden tribünlerin her yerinde kendi yorumumu katarak resmettim.Yakın plandaki enerjiyi uzak plandan da hissettirmeyi amaçlayarak.



İnönü Stadı'nda eski açık tarafındaki Atatürk fotoğrafını ve "En büyük Beşiktaşlı" yazısını unutmamız mümkün değil. O yazıyı ve "Yurtta Barış, Cihanda Barış" vecizesinin İngilizcesinin pankartlarına yeni mabedimizin tribünlerinde yer verdim. Skorbordda zaman saatini ilk golün atıldığı dakika ve golü atan Gomez'in numarasını 22:33 olarak bir araya getirdim.Bu sezonun en formda isimleri olan Q17, Gomez, Atiba ve Sosa'nın isimlerine de tribünde yer vererek isimlerini tuvalimde ölümsüzleştirmek istedim.

Maç günü Saha içinde açılan "Evine Hoş Geldin Beşiktaşlı" pankartının altına da günün tarihini eklemenin daha anlamlı olacağını düşündüm.

Beşiktaş'la ilgili yaptığım birçok stad çalışmalarında olduğu gibi bu tabloda da, kartal çağrışımlı bulut Vodafone Arena'nın semalarında yer almakta."