ManU'dan ilginç kampanya!

Video yükleniyor...

Dünyanın dört bir yanında milyonlarca taraftarı olan bir kulüp olmak, önemli bir pazarlama başarısıdır. Ancak tutkunu oldukları takıma hiçbir zaman yaklaşamayacak kadar uzak yaşayan bu kadar çok insanın sadakatini canlı tutmak, çok ciddi bir iletişim çalışması gerektirir.

Çünkü taraftarın takımına duyduğu tutkunun kıvılcımı, başarılar ve kupalardan değil, takımın bir parçası olduğunu hissedebilmesindedir.

İngiltere'nin en başarılı kulübü Manchester United, özellikle Asya kıtasının pek çok yerinde önemli sayıda taraftara sahip... Teknolojinin de nimetlerinden fazlasıyla faydalanarak, çok özel bir sosyal medya projesine imza attılar.
Old Trafford stadındaki saha çevresi reklam alanlarını özel bir teknoloji ile dizayn eden Manchester United, sosyal medya üzerinden de bir kampanya başlattı.

Ön Sıra adı verilen bu kampanyada mufrontrow hashtagi ile en güzel paylaşımı yapan deniz aşırı ülkelerde yaşayan Manchester United taraftarları arasından 20'si seçildi. Meksika, Arjantin, Malezya, Rusya ve Hindistan gibi uzak ülkelerden 20 taraftar, 16 Mart 2014'te oynanan Liverpool karşılaşmasını en ön sıradan izlediler.

Kendileri için açılan, reklam panolarının arkasına yerleştirilen özel kameralardan gelen yayın linkini izleyen 20 şanslı United'lı, evlerinde bilgisayarlarına kurdukları kameralar sayesinde kendi görüntülerini de aynı panolara ilettiler.
76 bin kişilik Old Trafford stadına, sanal da olsa, 20 koltuk daha ekleyen Manchester United, Ön Sıra kampanyasını sürdürecek.
Ancak hepsi bu kadarla kalmayacak, Liverpool maçını en ön koltuktan izleyen 20 taraftarın hikayelerini de derleyip tüm dünya ile paylaşacak.

Her takım her maçı, her ligi, her turnuvayı kazanamaz; zaten taraftarlarının tutkusunu, sevdasını ayakta tutmak için en büyük başarılara ihtiyacı yoktur. Renklerin sevdalıları, karşılıksız severler takımlarını ve tek bir istekleri vardır;
"ben taraftarın, buradayım ve takımımın bir parçası olabilmekten başka hiçbir şeye ihtiyacım yok..."