Bayern Münih'ten muhteşem proje

Video yükleniyor...

Avrupa’nın en çok izlenen 5 ligi son birkaç yıldır kıtalarının dışında hatta okyanus ötesindeki ülkelerde varlıklarını hissettirmek için yaz kış demenden çalışıyorlar. 

Ancak bazıları sadece ülkeyi ziyaret etmekle kalmıyor aynı zamanda ülkenin yetenekli gençlerine ‘’takıma dokunma’’ şansı veriyor. 

Bundesliga’ nın son şampiyonu  Bayern Münih de yaklaşık 3 senedir ‘’FCB Gençlik Kupası’’ adı altında bir sosyal sorumluluk projesi yürütüyor. Sponsor desteği ile Hindistan, Çin, Japonya, Amerika, Brezilya, Avusturya, İtalya, Rusya ve son 2 senedir de Tayland’da hiçbir kulübe bağlı olmayan, sokak futbolu oynayan 14-16 yaş arası gençleri Paul Breitner önderliğinde sıkı bir elemeden geçiriyor. Her ülkeden seçilen 10 genç Mayıs ayında 1 haftayı Bayern Münih genç takım hocaları ile tesislerde geçiriyorlar. Turnuvanın final maçını Allianz Arena’da oynuyorlar. 

Şehir gezisi, Allianz Arena turu, müze ve yıldızların soyunma odasını da solumak işin cabası...

Çeşitli antrenman taktikleriyle sadece öğrenmiyor merkezinde futbol olan sosyal ilişkileri geliştirecek yöntemler kullanılıyor.  

Bu sezon ilk defa Tayland’dan yerel bir şeker markası seçmelerin Tayland ayağına sponsor olduğunu açıkladı.

Bayern Münih’in yaptığı hem bir scout çalışması hem de bir uluslararası sosyal sorumluluk faaliyeti. Başarıyı ölçmek için sosyal medya rakamları önemli bir gösterge oluyor. Tayland şimdiden 1 milyonu aşkın Bayern Münih taraftarı yaratmış. Böyle giderse aralarında Bayern Münih’in de olduğu devler Avrupa Ligi değil Dünya Ligi’nin aktörleri olacaklar. 

Ne kadar sosyal sorumluuk projesi o kadar taraftar...